mac vs windows

Alla känner till de två stora konkurrenterna, men varför är det en sådan stor uppmärksamhet kring vilken dator man ska köpa?



Jag gjorde nyligen stora bytet från windows till mac. Jag är uppvuxen med windows, så beslutet att byta kom när jag skulle köpa en bärbar dator.  Första dagarna var riktigt förvirrande. Mac och windows har väldigt annorlunda upplägg

Vi är eniga om att ingen av de två datorerna är  bättre än den andra. En mac kan göra nästan allt som en PC kan, och vice versa. Det gäller bara att se till att man vet vad man vill ha en dator till, och vad man kommer göra med den. Ifall jag vet att jag aldrig kommer spela spel och är mer intresserad av musik/bildredigering, så skulle jag kanske tycka att en mac passar bättre. Men then again så går det att göra allt det på PC också.

Macintosh (mac) kan kosta flera tusen mer än "vanliga" windows datorer. Är det verkligen värt det?

Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0